MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
MADDE 1 – TARAFLAR
SATICI BİLGİLERİ
Firma Ünvanı: YEMENİ KUNDURA TİCARET VE LİMİTED ŞİRKETİ
Merkez: Nispetiye Caddesi Akmerkez AVM no:260 Etiler/Beşiktaş 34340 İstanbul – Türkiye
Telefon no: +90 212 2820279
Fax no: +90 212 2820278
E-mail: online@yemeni.com.tr
ALICI BİLGİLERİ
Ad Soyad / Ünvan:
TC Kimlik Numarası:
Adres :
Telefon :
E-posta:
MADDE 2 – SÖZLEŞMENİN KONUSU
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesinin (bundan böyle kısaca “Sözleşme” olarak anılacaktır)
konusu, ALICI’nın SATICI’ya ait www.yemeni.com.tr internet sitesi üzerinden elektronik
ortamda sipariş verdiği ürünlerin satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin
Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri gereğince
tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.
ALICI, satışa konu ürünlerin temel nitelikleri, satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat koşulları vs.
satışa konu ürün ile ilgili tüm ön bilgiler ve cayma hakkı konusunda bilgi sahibi olduğunu, bu
ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında ürünü sipariş verdiğini, işbu
Sözleşme hükümlerince kabul ve beyan eder. www.yemeni.com.tr sitesinde yer alan ön
bilgilendirme ve fatura işbu Sözleşmenin ayrılmaz parçalarıdır. Sipariş gerçekleştiği anda
ALICI bu Sözleşme’nin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır.
Ürünün cinsi ve türü, miktarı, marka/modeli, rengi ve tüm vergiler dahil satış
bedeli, www.yemeni.com.tr adlı web sitesindeki ürünün tanıtım sayfasında yer alan bilgilerde
ve işbu Sözleşme’nin ayrılmaz parçası sayılan faturada belirtildiği gibidir. SATICI teknik
nedenlerden kaynaklanan fiyat güncelleme hatalarından sorumlu değildir. Ön bilgilendirme ve
işbu Sözleşme hükümleri ALICI’nın SATICI’ya bildirdiği elektronik posta adresine
gönderilmekte, anılan elektronik postada siparişin alındığı teyidi ile birlikte sipariş özeti de
ayrıca yer almaktadır.
MADDE 3 – ÜRÜN BEDELİNİN ÖDENMESİ
3.1. ALICI’nın kredi kartı ile ödemede bulunabilmesi için kredi kartı bilgilerini tam ve
eksiksiz olarak ilgili bölümde doldurması gerekmektedir.
3.2. Kredi kartı ile tek çekimde ödemede bulunulabileceği gibi, kampanyalar kapsamında
belirlenebilecek sayıda takside bölünmek suretiyle vadeli ödeme de yapılabilir.
Taksitlendirme işlemlerinde, ALICI ile Banka arasında imzalanmış bulunan sözleşmenin ilgili
hükümleri geçerlidir. Banka, kampanyalar düzenleyerek ALICI’nın seçtiği taksit adedinin
daha üzerinde bir taksit adedi uygulayabilir, taksit erteleme gibi hizmetler sunabilir. Bu tür
kampanyalar Banka’nın inisiyatifindedir.
3.3. Vadeli satışların sadece Banka’ya ait kredi kartları ile yapılması nedeniyle, ALICI, ilgili
faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri Banka’dan ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte
bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve
ALICI arasındaki kredi kartı sözleşmesi kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt
eder.
3.4. Ödemelerin taksitli olarak yapılması durumda, iadenin, işlem yapılan kredi kartına her ay
taksitli olarak yansıtılması tamamen Banka’nın süreç ve uygulamaları ile ilgilidir.
MADDE 4 – ÜRÜNÜN TESLİMİ ve TESLİM ŞEKLİ
4.1. Ürün, ALICI’nın talep etmiş olduğu teslimat adresinde SATICI’nın anlaşmalı olduğu
kargo şirketi yetkilisi marifetiyle, ilgili kişiye teslim edilecektir. ALICI, ALICI’nın gösterdiği
adrese ve bu adreste teslim sırasında bulunan kişiye yapılan teslimatın, ALICI’ya yapılmış
teslimat sayılacağını kabul etmektedir. Teslim anında ALICI’nın adresinde bulunmaması
durumunda dahi SATICI, edimini tam ve eksiksiz olarak yerine getirmiş olarak kabul
edilecektir. Bu nedenle, ALICI’nın ürünü geç teslim almasından kaynaklanan her türlü zarar
ile ürünün kargo şirketinde beklemiş olması ve/veya kargonun SATICI’ya iade edilmesinden
dolayı da oluşan giderler de ALICI’ya aittir.
4.2. Sözleşme konusu ürünün teslimatı için işbu Sözleşme’nin ALICI tarafından onaylanması
ve ürün bedelinin ALICI’nın tercih ettiği ödeme şekli ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir
nedenle ürün bedeli ödenmez veya Banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI ürünü teslim
yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
4.3. Teslimat, 30 (otuz) günlük yasal süre geçirilmeksizin, siparişin SATICI’ya ulaştığı
tarihten itibaren SATICI tarafından taahhüt edilen süre içinde yerine getirilir. SATICI, stok
tükenmesi ve benzeri ticari imkansızlık halleri, beklenmeyen haller, mücbir sebepler veya
nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile
Sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI’ya bildirmekle
yükümlüdür.
4.4. SATICI, web sitesinde, ilan ettiği rakamın üzerinde alışveriş yapanların teslimat ücretinin
kendisince karşılanacağını beyan etmişse, teslimat masrafı SATICI’ya aittir. Bunun dışındaki
teslimat masrafları ALICI’ya aittir.
MADDE 5 – ALICININ BEYAN ve TAAHHÜTLERİ
ALICI, sözleşme konusu ürünü teslim almadan önce muayene edecek, taşımadan kaynaklı
olduğu anlaşılan ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı ürünü kabul etmeyerek
kargo şirketi yetkilisine tutanak tutturmak ile sorumludur. Aksi halde, SATICI sorumluluk
kabul etmeyecek, teslim alınan ürünün hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir.
Teslimden sonra ürünün özenle korunması borcu, ALICI’ya aittir.
Herhangi bir sebepten iade veya değişim yapılması durumunda, ALICI geri kargolama
ücretinden sorumlu taraftır. Söz konusu ürünü satın alırken ALICI ilk kargolamada
şirketimizin ücretsiz kargolama kampanyasını kabul ederken, bundan sonra doğabilecek
kargo ücretlerini ödemeyi kabul etmiş sayılır. Böylece SATICI iade veya değişim kargo
ücretinden muaf olur.
Söz konusu ürünü satın alırken, ALICI ilk kargolamada şirketimizin ücretsiz kargolama
kampanyasından yararlanmış ise; bu ürünün iadesinde, SATICI, ilgili kampanya kapsamında
tahsil edilmemiş teslim-kargo bedelini, ALICI’ya iade edilecek tutardan mahsup ederek ondan
alma hakkına sahiptir.(Teslim-kargo ücreti tahsil edilmiş olunan durumlarda bunun ücreti
mahsup edilmemek sureti ile iade edilir.)
MADDE 6 – SATICININ BEYAN ve TAAHHÜTLERİ
SATICI, sözleşme konusu ürünü sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun teslim
edilmesinden sorumludur. Sözleşme konusu ürün, ALICI’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim
edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu
tutulamaz.
SATICI ürünün tesliminin imkansızlaştığı hallerde bu durumu ALICI’ya kanuna uygun
yöntemle bildirir. Bu takdirde ALICI, siparişin iptal edilmesini, Sözleşme konusu ürünün
varsa emsali ile değiştirilmesini ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan
kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. ALICI’nın siparişi iptal etmesi
halinde ödenen bedel iade edilir.
MADDE 7 – CAYMA HAKKININ KULLANILMASI
ALICI, Sözleşme konusu ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa
tesliminden itibaren 7 (yedi) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart
ödemeksizin cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkının kullanılması için aynı süre içinde
SATICI’ya faks, e-posta veya telefon ile açık bir bildirimde bulunulması ve hızlıca geri
göndermesi gerekir. Söz konusu ürünü satın alırken ALICI ilk kargolamada SATICI’nın
ücretsiz kargolama kampanyasından yararlanmış ise ilgili kampanya kapsamında tahsil
edilmemiş teslim-kargo bedeli, ALICI’ya iade edilecek tutardan mahsup edilerek ALICI’dan
alınır. (Teslim-kargo ücreti tahsil edilmiş olunan durumlarda bunun ücreti mahsup edilmemek
sureti ile iade edilir.)
İadenin gerçekleşmesi için, vergi mevzuata gereğince teslim edilen ürüne ilişkin fatura aslının
iadesi de zorunludur. Fatura aslı gönderilmezse, ALICI’ya KDV ve varsa diğer yasal
yükümlülükler iade edilemez.
SATICI cayma süresi içinde malı tüketiciye teslim etmişse ALICI, malı ancak olağan bir
gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir; aksi takdirde tüketici cayma hakkını
kullanamaz Cayma süresi içinde mal herhangi bir şekilde kullanılmış veya yeniliğini
kaybetmiş ise ALICI söz konusu mala ilişkin cayma hakkını kaybedecektir. Ayrıca iade
edilecek Ürün’lerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve
hasarsız olarak tarafımıza iletilmesi gerekmektedir.
Cayma hakkıyla iade edilen ürünün SATICI’nın eline ulaşması ve ALICI’nın bu hakkını
kullanmasında bir engel olmadığının anlaşılması ile, SATICI tarafından ALICI’ya, ürün
bedeli tediyesinde kullandığı ödeme aracına uygun şekilde iade edilir. Tutarın Banka’ya iadesi
işleminin SATICI tarafından yapılmasından sonra ALICI hesaplarına yansıması tamamen
Banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI olası gecikmeler için SATICI’nın herhangi
bir şekilde müdahalesi ve sorumluluğunun olmadığını kabul ve beyan etmektedir. SATICI’nın
iade edilecek bedel için, Sözleşme ve kanundan doğan takas, mahsup, indirim hakları saklıdır.
MADDE 9 – KİŞİSEL BİLGİLERİN KORUNMASI ve GİZLİLİK POLİTİKASI
SATICI, www.yemeni.com.tr sitesi üzerinden ALICI’lar tarafından kendisine iletilen bilgileri
“Gizlilik Politikası” ve “Web Sitesi Kullanım Koşulları” hükümleri doğrultusunda
kullanabilir. Bu bilgileri işleyebilir, bir veritabanı üzerinde muhafaza edebilir. YEMENİ aynı
zamanda; ALICI’nın kimliği, adresi, elektronik posta adresi, telefon numarası, IP adresi,
www.yemeni.com.tr
sitesinin hangi bölümlerini ziyaret ettiği, domain tipi, browser tipi, ziyaret tarihi, saati vs
bilgileri de istatistiki değerlendirme, kampanyaların duyurusunu yapma ve kişiye yönelik
hizmetler sunma gibi amaçlarla kullanabilir. ALICI’lara ait kişisel bilgiler, kanunla yetkili
kılınan mercilerin talebi ve aşağıda sayılan haller hariç olmak üzere gerçek ve tüzel üçüncü
kişilere açıklanmayacaktır.
ALICI, kendisi tarafından iletilen kişisel bilgilerin SATICI, mevcut ve ilerideki iştirakleri,
bağlı şirketleri, ortakları, halefleri ve/veya bunların belirleyecekleri üçüncü kişiler-kuruluşlar
tarafından her türlü tanıtım, reklam, promosyon, iletişim, satış, pazarlama, mağaza kartı, kredi
kartı ve üyelik uygulamaları için süresiz olarak veya öngörecekleri süre ile kaydedilmesine,
yazılı/manyetik arşivlerde tutulmasına, muhafazasına, işlenmesine, güncellenmesine,
paylaşılmasına, transferine ve kullanılmasına, aksi belirtilmediği sürece SMS, internet,
mektup, telefon vb. kanallardan temasa geçmelerine izin vermektedir. Şayet ALICI, veri
paylaşım tercihlerini değiştirmek isterse, bu talebini,YEMENİ tarafından belirtilen iletişim
kanallarına iletebilecektir.
MADDE 10 – TALEP ve ŞİKAYET / KANUNİ BAŞVURU YOLLARI
ALICI, ürün ve satış ile ilgili talep ve şikayetlerini SATICI’nın aşağıda yer alan iletişim
kanallarından ulaşarak sözlü veya yazılı şekilde SATICI’ya bildirebilir.
Genel merkez Telefon ve E- Posta Bilgileri
E-posta : online@yemeni.com.tr
Telefon : 0090 212-2820279
İşbu Sözleşme’den kaynaklanabilecek ihtilaflarda, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nca yasa
gereği her yıl ilan edilen parasal sınırlar dahilinde İl ve İlçe Tüketici Hakem Heyetleri ile
Tüketici Mahkemeleri yetkilidir